lördag 2 mars 2013

Apotekarns på mässan - och titta vårt orangeri!

Känner mig lite överkörd idag efter ännu en galet intensiv arbetsvecka som avslutades med härlig tjejmiddag hos Lotta i Limhamn. Vi bjöds på en underbart god och stark värmande lammgryta och myyyyycket vin.... Och myyyycket snickelisnack.

Nu har vi besökt hem och trädgårdsmässan och hälsat på våra vänner från Apotekarns Trädgård som byggt upp en hel Medelhavsträdgård med orangeri, pergola, odlingsbäddar och massor av fin inspiration inne på området.

Så mycket fint så jag nästan går i spinn! Och tänk, snart så har vi mycket av detta i vår egen trädgård på Österlen. Gissa om vi längtar än mer nu tills det blir lite varmare så vi kan slutföra projektet. Det är väl i och för sig ett ständigt pågående och fantastiskt roligt projekt men jag tänker närmast på målning, plantering, inredning och sånt där så det blir en välkomnande mysig trädgård.

Nu ska jag slänga mig i soffan en stund och läsa den nya boken jag fick av Peter och drömma mig bort till en trädgård med pergola omgiven av slingrande vinrankor och ett bländvitt orangeri fyllt med olivträd, citrus, fikon, härliga blommor, ett blått mosaikbord och en skock glada vänner med vinglaset i handen....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar