tisdag 9 juli 2013

Mysdeckare

Ingen sommar utan en "mysdeckare"... 

Jag är inte ett stort fan av deckare och tycker många av de böcker i den genren som ligger på topplistorna är alltför bestialiska och grymma. Mår mest dåligt av att läsa om alla otäckheter. Men så kommer vi till det jag kallar just mysdeckare och till dem hör Morden i Sandhamn. Viveca Stens serie är så mycket mer än mord och det är historien runt omkring som tilltalar mig. Huvudpersonen Nora som man får följa i alla böckerna. Relationer, funderingar, tankar om livet.

För ett par veckor sedan var jag alltför rastlös i kroppen för att orka läsa. Hade ingen ro och trots att jag var dödstrött och egentligen inget hellre ville än att sätta mig i soffan med en bok kändes det som jag gick på övervarv och det gick inte att koncentrera sig. 

Nu känner jag mig aningen lugnare, i alla fall så mycket att jag kan njuta av att läsa igen. Har bunkrat upp med en trave feel-good-böcker som väntar på att läsas under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar