lördag 28 maj 2011

Nymålat

En hälsning denna lördagseftermiddag från underbara Lilla Vik.

Har hittat ett trådlöst nätverk så nu kan jag blogga härifrån också - HURREY! Så det är precis vad jag gör medan jag samtidigt förbereder kvällens middag som kommer bli lammfilé med citronyoughurt och färskpotatissallad. Nu kokar potatisen för fullt och jag hinner kika in här en stund.

Förra helgens målerijobb resulterade i en nymålad och fin "huggekubbe". Den fula furufärgen grundades först med grundfärg och målades sedan två gånger med antikvit lackfärg.


Jag är riktigt nöjd! Korgar från IKEA på hyllplanen med plats för förvaring blir superbra. På tomten växer finfina lupiner som fick pryda mästerverket.


Äntligen hade IKEA fått in mattan Stockholm som vi varit på jakt efter i flera månader nu. Vi har en sådan på loftet och ville ha en likadan i vardagsrummet under soffbordet. En matta gör verkligen susen för mysfaktorn i ett rum och så ramar den in en sittgrupp på ett bra sätt. Vi tänkte också köpa två fåtöljer till soffgruppen så man kan sitta några stycken och prata och ta en drink här.



Mer målerijobb. Anders är i full färd med att måla en gammal bokhylla i furu som står i ett av gästhusen. Denna ska också bli antikvit och fin efter ett par strykningar.


Vi har också hunnit med att fixa i gästhus nummer 2 - det marina. Men det får ni se en annan dag! Nu blir det lördagsmys och imorgon ser jag fram emot att fira Mors-dag i Genarp.

1 kommentar:

  1. Hej Gumman!
    Gud vad ni är flitiga och duktiga. Allt är så super-snyggt. Jag förstår att ni njuter för fulla muggar. Jag längtar att få se det på riktigt...;)
    Jag saknade dig förfärligt i fredags!!!!! Jag är ledsen att jag inte hunnit prata med dig så mycket, men det har vart så mycket nu med allt: sluta på förlossningen och börja på det nya jobbet, allt bara snurrar i huvudet. Men jag hoppas vi kan höras inom en snar framtid.
    Puss på dig och kram till Anders.
    Marie i Wellingtown.

    SvaraRadera