onsdag 16 september 2009

Vardagslyx

Kan vara en god kopp espresso (från vår Nespresso-bryggare) och en liten chokladpralin på lunchen.
Sedan vi kom hem från semestern har det varit helt kaotiskt på jobbet. Det är så mycket så jag vet emellanåt inte om jag ska skratta eller gråta åt eländet. Försöker andas långa djupa andetag och ta varje dag som den kommer.

Som idag. Stressade hem på lunchen för att gå ut med Wilma. När jag väl lyfte blicken lyste septembersolen varm och luften var härligt klar och ändå ljummen. Parken visade sig från sin bästa sida med träd som började anta höstfärger. Lilla vovven skuttade glatt runt och nosade på nyfallna löv och skulle kissa på alla kvistar. Vi mötte några hundkompisar som det skulle hälsas på. Kände att jag fick lite tidsfrist. Man tänker rätt bra när man promenerar i parken så det är nästan jobbtid det med!!
Gjorde några snabba mackor och avslutade sen med kaffe och chokladen jag fått av Anders i fredags. Dagen blev rätt ok ändå.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar