onsdag 7 december 2011

Mer pynt och hyacinter på plats

Carpe Diem. 
Det har varit tuffa dagar men nu börjar det rätta till sig igen.
Ibland stannar tiden och man får sig en tankeställare.
 ♥ ♥ ♥

Nu vill jag njuta av adventstider och stundande jul. Och lite LEDIGHETER.
Har fixat lite mer i hemmet. Gillar det vita och silvriga tillsammans med grönt mycket just nu. Känns fräscht och lagom juligt. Vita hyacinter har placerats i ett antal krukor och kommer snart att sprida underbara dofter i lägenheten.
Vita vackra kulor på zinkfat. Mossa och silverkulor.
Och en söt godisskål från ICA Maxi för 12 riksdaler! Fylld med skumtomtar. Åh, vad det är gott... de är redan slut...

I helgen bakade jag pepparkaksbiscotti och de blev väldigt goda. Receptet finns såklart på Tildas Kök & Vin om ni känner för en liten kaka till kaffet!









Ikväll ska jag titta på Leilas söta jul och bli ytterligare inspirerad.

1 kommentar:

  1. Älskade väninna!
    Behöver jag vara orolig???......
    Tack för receptet på saffranskladdkakan, Supergod!!!!
    Ni har så fint pyntat och jag älskar bilden där Wilma tronar högst upp på soffryggen=)
    Var rädda om er.
    Bamsekramar till er båda. Marie i Wellingtown.

    SvaraRadera