onsdag 30 november 2011

Pyntat i stan också

En snabb titt på litet av adventspyntet i stan ocskå. Mitt projekt "måla adventsstjärne-fötterna" blev riktigt bra om jag får säga det själv. Nu blev de vita och ljusa och så knöt jag lite grovt snöre runt.



Har inte hunnit med att köpa några julblommor än. Jag vill ha en drös med vita hyacinter som doftar jul i mina fönster. 


Adventsljusstaken från Ohlsson & Gerthel är en favorit. Fyller den med stenar, granris, guldstjärnor och vitt pynt. Och tjocka blockljus såklart. I år fick den stå på soffbordet.


Ledsna blommor. Nu känner jag ännu mer att jag måste fixa lite julblommor....

Idag namnsdagsfirar vi mannen med en god paj med salami, brie och broccoli. Grattis my love!
Och som ni vet: slaskar Anders så braskar julen. Blir ännu en vit jul alltså. Vi får la se.. det behöver ju inte va riktigt lika mycket snö som i fjol förstås.. om tomten själv får välja.

1 kommentar:

  1. Hej, halkade in på din husblogg, har tidigare varit inne på matsidan. Båda väldigt inspirerande, tack!
    Jag tror jag gått i grundskola med ullis som finns med här i bloggen (hon med Johan i genarp) världen är allt bra liten:)
    Ha en fin kväll,
    Kram

    SvaraRadera