söndag 6 maj 2012

Signes dop

Igår var det dags för lilla systerdottern att döpas.
Jättefint dop i Genaps kyrka och lillan skötte sig exemplariskt. Sa inte ett pip utan bara smilade och charmade prästen och alla oss andra.
Yeah - här är en som nyss blivit döpt. Signe, Ida, Ramona

Efteråt mottagning i biblioteket i Genarp med buffé och vin och mingel och mycket glada skratt och härliga människor.


Storasyster Edith och pappa Johan häller vatten i dopfunten.

Gudmor är fina goa Sandra.


Och det söta, söta. Vår present till lillan; Baby UGGs Autralia. Håll med om att de är alldeles bedårande. Nästan så jag ville behålla dem. Fast jag har ju egna :-) dock lite sötare i mindre storlek. Storasyster ville också ha såna: "Var är mina?"


Idag grejar vi massor hemma i lägenheten. Mycket som behöver fixas och plockas undan, sorteras och slängas. Ska ta fram lite mer sommarkläder och packa undan lite tjocka koftor och tröjor. Och undan med dunjacka och vinterstövlar. Mannen är igång och putsar fönster. Wilma kollar så vi sköter oss från soffan.

1 kommentar:

  1. Helt min stil Wilma!!!
    Din matte kan komma ner till mig i Vellinge och hjälpa mig sortera och slänga, så kan du och jag ligga i soffan och kolla....=)
    Puss och kram !!!!!

    SvaraRadera