onsdag 12 december 2012

Ge mig mer jul....

Hinner ni med? Jag gör det inte... 12 dagar kvar till julafton.
Är krasslig. Jobbar hemifrån och tänder doftljus, dricker oerhörda mängder te med honung och äter clementiner och hoppas det ska släppa snart.

Imorgon kväll kommer våra fina ungdomar för att 'fira jul' med oss så det gäller att krya på sig här hemma. Vi skippar julbordet (till allas glädje, hi hi) men väl kanske en liten juldessert (?) och så hoppas jag Tomten tittar in en liten sväng.

Skänker en tacksamhetens tanke till nätbutiker annars hade jag varit riktigt illa ute. Att surfa runt på kvällen efter butikstid och titta på allt fint, klicka hem och sen hämta ut på posten är definitivt min melodi i dessa stresstider! Mycket nöjd med att ha fixat det mesta och i söndags hittade jag en liten lucka och då slogs presenterna in i julpapper, det krusades band och skrevs etiketter.
Jag önskar mig en December utan stress någon gång i framtiden!

Jag har i alla fall hunnit med traditionsenlig jullunch på Johan P med gamla väninnor, glöggkväll med nya väninnor och mys- och soppkväll med fina kollegor i vackert julpyntat hem. Bidrar klart till stämningen.


Tickar av dagarna på mitt fina doftljus från Tine K.
Den sötaste av julblommor, den lilla julrosen blommar så fint i mitt fönster nu.

Hyacinter sprider underbar juldoft. Älskar vita hyacinter!

Någon julgran lär vi inte hinna med i år. Julkulor i skål går också bra...

Blir glad av mitt "julfönster"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar