söndag 2 oktober 2011

Bilder från äppelfestivalen

Här kommer lite bilder från när vi var i Kivik i lördags och kollade in årets äppeltavla och äppeltältet.


Årets äppeltavla heter "Äppelriket" och hade hållt sig rätt fin så här en vecka efter premiären. Man skulle kunna tro att vi var ensamma när man ser den här bilden men det var typ rena kaoset på väg ner mot hamnen och runt omkring..


Här är jag inne i äppeltältet. Det är helt otroligt så många äppelsorter det finns! Här hade de lagt ut äppelsorterna i bokstavsordning och det räckte som ni ser runt hela tältet.


Äpplen, äpplen, äpplen i olika färger bildar häftiga konstverk. Vi var tvungna att köpa äppelknyten med oss hem till dessert så sugna vi blev efter att ha tittat och luktat på olika sorter!


Runt hela tältet hängde tavlor med bilder från de olika äppelmotiven som varit årets äppeltavla ända sedan starten 1988. Det var jättekul att gå runt och titta och minnas.


Den här tavlan har ett alldeles speciellt minne för mig. Året var 2003 och en viss man hade tagit mig med på en tur till Österlen för första gången...


Ska rota bland mina gamla bilder och se om jag har kvar bilden som är tagen på mig framför den tavlan just det året :-)

Kräftsoppan igår blev fantastiskt god kan jag berätta! Lägger upp receptet på Tildas Kök & Vin senare om ni får lust att prova.

Nu ska jag fixa lite italienskt till kvällsmat. Bruschetta och carpaccio med kronärtskockor och massa parmesan, lite parmaskinka och så en bit ost med fikonmarmelad på det. Så är det dags att ladda om för en ny arbetsvecka. Puh, den kommer nog bli tuff igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar