tisdag 6 november 2012

Snart är det advent...

Ja, visst är det så. Om drygt tre veckor är det dags att plocka fram pyntet igen. Senaste Lantliv inspirerar mig.

Speciellt reportaget hos fantastiska Ylva Skarp. Mycket svart, vitt och grått och jag tror det är de färgerna som får sätta tonen hos mig denna jul.

Vi är ju inte så mycket för rött och tomtar i den här familjen (!) men därmed inte sagt att jag inte älskar jylpyntet, eller egentligen adventspyntet. Ljus i alla former och hus och stjärnor och sånt.

Kolla in de fina granarna! Något att pyssla med för den händige och den som har tid. Själv har jag klickat hem några från Tine K i zink. Tror det blir fint ihop med mina zinkhus.

Och lyktorna på trappen. To die for. Hade kunnat tänka mig ett helt gäng. Nästa år i Casat kanske?

Bilder lånade från Lantliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar