fredag 30 november 2012

Adventstider

Nu börjar man komma in i lite adventsstämning tycker jag. Minsann om det inte snöade en kort stund tidigare idag också. För min del kan det gott få vänta lite till med snö. Igår var jag hemma hos väninna och smakade den första glöggen för året. Årets Blossa var inget för mig. Ingefära... däremot smakade det bra med glögg med chokladsmak. Såklart. Allt med choklad smakar väl bra?

Visst är det roligt att pynta till advent? I år blir det ganska så sparsmakat här hemma. Satsar på vitt, silver, zink, lite guld, grått, svart. Mycket levande ljus. Jag har varit en sväng ner på torget och köpt vita hyacinter, mossa och en förtjusande liten julros. Ni får en titt när det är klart.

Jag önskar man hade mer tid till att njuta av december. Det är alltid så galet stressigt med allting i julmånaden. Tänk att någon gång få ha tid att bara vara hemma och baka och pyssla och köpa julklappar i lugn och ro. Dream on.

Är ni sugna på att baka något gott till adventsfikat så hittar ni godsaker under "Jul"Tildas Kök & Vin. Kanske dessa saffransmuffins med vit choklad eller saffransbullar med mandelmassa.
Just det - måste köpa hem saffran.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar