torsdag 28 juni 2012

Underbara inspirationsböcker

Jag har fått så många fina krya-på-dig presenter och blommor från nära och kära under min sjukperiod. Och mail, hälsningar, telefonsamtal, FB-mess. Tack fina ni, det värmer verkligen i hjärtat!

Bland annat har jag fått tre helt underbara kok-/inspirationsböcker. Gud vad jag längtar efter att bli lite piggare och rörligare så jag kan testa en massa nya recept och inspireras att ta fram mina egna varianter. Håller på att förgås av tristess snart. Det kliar och kryper i kroppen. Är inte van att göra ingenting. Och jag längtar UT - även om det regnar och blåser - har inte fått frisk luft på veckor..

Jag vill ha tunn sommarklänning och bara ben och valsa omkring i köket bland kastruller och slevar och bunkar. Baka, smaka, dofta, steka, koka, röra... Snart ska det nog gå!

Här ser ni mina fina böcker:

Sommar med systrarna von Sydow. Av Ebba och Amy von Sydow.

Spisvärme. Av Sigrid Barany.

Hello cupcake. Av Leila Linderholm.



2 kommentarer:

  1. Jo, men det var ju roligt: Bárány betyder lamm på ungerska :) kram

    SvaraRadera
  2. Ha, ha det var ju ett passande namn på en kock :)

    SvaraRadera