fredag 5 oktober 2012

Höstfärger och mumsig pasta med musslor

Fredag igen. Favoritdagen.
Och här sitter jag med huvudvärk och halsont. Ogilla! Skönt i alla fall att kunna sitta hemma och jobba idag.
Dricker te med honung varvat med gott Nespresso-kaffe och mindre god Berocca medan jag kämpar på med allt som måste bli klart idag.


Den här fina buketten köpte jag på torget för 30 kronor. Ingen aning om vad det är för blomma men fasligt mustig och fin färg, eller hur? Har stått sedan i måndags och lika fin fortfarande så det var en bra investering.


Igår kväll svängde jag ihop en förträffligt god pasta med musslor, vitt vin, chili och vitlök. Det blev väldigt gott om jag får säga det själv och vill ni prova denna lyxiga men enkla och lättlagade rätt så hittar ni receptet på Tildas Kök & Vin. Med ett gott glas vitt vin, Chenin Blanc eller Sauvignon Blanc, därtill så är man i hamn.

God fredag till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar