måndag 1 oktober 2012

Landet vs Storstan

Ibland känns det faktiskt nästan som jag lever två liv.
Ett liv på undersköna Österlen bland äppellundar, en milsvid sandstrand och doften av hav. Det enkla. Det är här jag kopplar av. Det är här jag andas. Det är här jag mår så bra.

Och så har vi det andra livet. Mitt i storstadsbruset. Bland betong och avgaser och trafik. Jobbet. Karriären. Stressen. Men också en fantastisk våning mitt på bästa plats på kullerstensbelagda gator och närhet till allt. Restauranger och affärer inpå knuten. Det bästa av två världar på något sätt.

Det är väl kontrasterna som gör det så charmigt. Jag känner mig så priviligierad och tacksam.

Ett litet bildregn från en fantastisk promenad längs med stranden innan vi for iväg in till stan igen igår. Så vackert att det nästan gör ont. Och ett härligt sätt att avsluta helgen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar