lördag 21 november 2009

Välbehövlig tjejmiddag

Underbart att gå på tjejmiddag och bli bortskämd och ompysslad efter en helt galen arbetsvecka och en helt för j-ig fredag... Den här gången var det middag hos Marie i Vellinge.

Marie är världsbäst på att få en att känna sig omhändertagen och välkommen. Pysslar och donar och ordnar och fixar - den perfekta värdinnan helt enkelt! Vi startade med glögg och pepparkakor med grönmögelost. Till förrätt en läcker liten toast med avokado, rom, rödlök och creme fraiche. Sedan lax i en helt underbar sherrysås och till efterrätt fantastiskt god chokladtårta med halloncreme och vispgrädde. Vi bara satt och stönade och ojade oss så gott det var... Säkert inte några kalorier i det inte.

Vi hade en jätterolig och mysig kväll och som vanligt hade vi en massa att ventilera. Jag skojade när vi kom att jag bara ville ha roliga nyheter och trevliga, glada samtalsämnen denna kväll- och så blev det!! Nästa gång blir det julkonsert - Lenas födelsedagspresent. Tack Marie för en superkväll!


Redo för middag i blus från Day

Blev så till mig av den vackra dukningen i vitt
och grått med diamanter att jag glömde fota väninnorna....


Marie donar och fixar till oss. Fick lite idéer om
kök som jag tar med hem till mannen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar