lördag 18 april 2009

Härlig vårdag

Vilken härlig vårdag! Efter frukost sprang jag en runda och Anders körde upp till Barsebäck och slog lite golfbollar. Jag tog Brassestolen och en kopp kaffe med mig ner i parken och satt och läste och njöt av solen.

När Anders kom tillbaka fixade vi mackor med varmrökt lax som också intogs i solskenet.

Efter sedvanlig lördagshandling på Maxi åt vi en god middag bestående av först två havskräftor och sedan ryggbiff med Lallerstedts otroligt goda bearnaissås och en matig sallad med avokado, fetaost mm.



Vintips
Till detta drack vi ett Shiraz-vin från Fairview som vi köpte när vi var i Sydafrika.
JakkalsFontein 2004.



Även denna kväll avslutades med en film, vet inte vad som tagit åt oss ;-) Silk. Den var faktiskt ganska bra men ändå lyckades jag somna till en stund mot slutet. Får nog se om den sista halvtimmen en annan dag!
Tänkte att jag även skulle börja recensera film och böcker i min blogg. Skriver om helgens filmer lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar