fredag 17 april 2009

Lunch på Prins Bernhard

Idag har jag suttit hemma och jobbat. Känns lyxigt att kunna göra det på fredagar. Det är så mycket telefonmöten och ofta deadlines för min del på fredagar så det är väldigt skönt att sitta i lugn och ro på våra mysiga arbetsplats på ovanvåningen. Och så kan jag dricka hur mycket god caffe latte jag vill :-)

Åt lunch med Marie och Petra på Prins Bernhard, båten som ligger nere vid Centralstationen. Det var väldigt gott och trevligt och dessutom fick man kaffe och dessert på köpet.

På kvällen åt vi Skagenpanna. Det är något jag kan rekommendera när man vill äta något gott som går ursnabbt att fixa. Arla har en burk som heter Skagenpanna som innehåller någon typ av grädde och en smaksättare. Man steker helt enkelt bara upp lite grönsaker, tillsätter Skagenpannan och rör till sist i lite kräftstjärtar och räkor. Lite ris smaksatt med gurkmeja blir fint till. Det smakar ungefär som sådan där räkpanna man ofta gjorde någon gång på 80-talet!

Till detta drack vi en Sauvignon Blanc från Sydafrika med massor av smak av krusbär. Återkommer med vad det hette.

Sen kollade vi på senaste Bondfilmen, Quantum of Solace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar