onsdag 10 juni 2009

Nu har även jag blivit fakir

Trodde väl aldrig att jag frivilligt skulle lägga mig på 6000 sylvassa små spikar - men vad gör man inte för att må bra....!!
Igår impulsköpte jag en spikmatta på lunchen. Hade läst en artikel om alla spikmattans fördelar och efter en nästan sömnlös natt slog jag till. Det sägs att spikmattan bland annat ska hjälpa mot sömnproblem, stress, ont i nacke och leder, öka blodcirkulation och fettförbränning. Ja, det låter nästan för bra för att vara sant men nu har jag hört så många som lovordar den så det var dags att själv testa.
Jag var en smula nervös hela kvällen för hur det skulle kännas att fälla sig ned över piggarna (en del säger att det ska göra fruktansvärt ont) men ok jag tänkte - har jag fött barn måste jag väl kunna ligga på en liten mattskrutt!!! Det gjorde lite ont precis i början men efter en liten stund kändes det bara skönt. Första gången ska man ligga 10 minuter och det var inga som helst problem. Jag skulle kunnat ligga en stund till för efter ett tag spred sig en varm och härligt avkopplande känsla i kroppen.
Anders testade också och hans rygg blev betydligt mer röd och prickig än min. Måste bero på tyngden, ha ha...
Och visst sov jag ganska bra denna natt. Jag vill verkligen tro på mattans magi :-)
Längtar redan tills jag ska ligga på den en kvart ikväll!!!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar