onsdag 29 juni 2011

Atmosfär, Moosehead och Slottspark

Åh, vilka härliga sommardagar vi fått nu efter helgen! Synd att man jobbar bara... Luften är ljummen och man kan klä sig i sommarlätta kläder, visst är det underbart!


Glad bullmamma är på väg ner för en kvällsfika i parken med ungdomarna. Korgen är packad med hembakade kanelbullar, saft och filt. 

Mannen jobbar men jag har faktiskt fått umgås med honom två kvällar i rad så det får man vara glad för. 

I måndags åt vi en fantastiskt god middag på Atmosfär i ute kvällssolen. De har numera lite smårätter som man väljer ett par av. Jag åt Kalix-löjrom med tillbehör, sedan råbiff med tillbehör och på det en chokladfondant med vaniljparfait, krossade jordnötter och salt kolasås. Allt var supergott och desserten var något av det godaste jag någonsin ätit....

Igår kväll käkade jag middag med A och hans offertgäng på Moosehead. Det blev en biffsallad och lite vin därtill. Gänget är från Indien, Tyskland och UK så vi spikade Inglish hela kvällen. Men jag som både pratar och skriver på engelska mest hela dagarna hade stora problem att förstå vad killen från Leeds med sin Yorkshire-dialekt pratade om :-) Det blev många skratt men när det gällde ABBA förstod vi varann perfekt!

Som ni ser - ännu inget matrumsmöblemang i sikte. Börjar tro att vi aldrig får nåt faktiskt.... Nu har vi väntat i snart 3 månader, så det börjar bli lite tröttsamt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar