lördag 4 juni 2011

Sommarlata junidagar

Den här drinken får symbolisera livet just nu. Sommarlata dagar i ett strålande soligt Lilla Vik. Jag kan knappt fatta sådan tur vi har med vädret denna långhelg. Solen strålar från en knallblå himmel och man blir bara så lycklig att få tillbringa sin ledighet här i lugnet på landet.


Här i vårt eget lilla paradis stressar jag av och mår bra. Sover gott, äter gott, dricker gott, njuter av att springa ut och in genom de stora terassdörrarna, gå på promenad i äppellunden, upptäcka små smultronställen här runtomkring oss.

Ja på tal om smultronställen har vi upptäckt en supermysig lantbutik bara någon kilometer härifrån som odlar de godaste grönsaker som man går runt och plockar, hembakat bröd och en massa delikatesser. Mmmmmm....

Hittade jättefina krukor som vi ska köpa imorgon och har varit på plantskolan och handlat lite växter som ska planteras imorgon. Härligt att ha en trädgård att fixa i igen, måste medge att jag saknat det nu när man har en egen att sköta igen. Och här finns det att göra ska jag säga! Det är stora projekt men under tiden njuter jag av att plantera och göra fint i krukor på terassen och lite annat.

Grillen går varm dessa ljuvliga kvällar och jag lägger snart upp lite grilltips på Tildas Kök & Vin.

Önskar er en fortsatt skön långhelg mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar