tisdag 14 juni 2011

Zink och vitt igen

Trött idag.... Har sovit dåligt alldeles för många nätter i rad nu. Ovanpå det spökar pollenallergin som gör att ögonen kliar och rinner och så blir jag alltid så extra trött av allergitabletterna. Därför var det extra skönt och lyxigt att komma hem idag till en nystädad lägenhet. Det skiner och glänser överallt, så härligt!


Efter långpromenad i parken med Wilma gjorde jag mig en stor caffe latte och sen tittade jag på Trädgårdsfredag på SVTPlay. Plötsligt är det ju hur kul som helst att kolla på trädgårdar igen och få lite tips och sen är det så kul att de filmar så mycket från Slottsträdgården där jag går varje dag.


Lovade ju visa upp lite nytt från insidan av huset också. Huggekubben från IKEA har målats antikvit och fått praktiska korgar från samma varuhus att lägga alla prylar i. På den står ny två Stelton-lyktor samt en zinkkruka från Mixin där jag placerade en finfin orkidé med FYRA stänglar.


Ett riktigt praktexemplar fick jag tag i hos de gulliga tjejerna i butiken Blomster och Små ting här på Gamla Väster. Där införskaffades också en jättesöt zinkkanna att ha sommarblommor i. Tror jag har en bild på den också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar