torsdag 16 juni 2011

Rabarberpajsbak och en söt kanna i zink

Hello, hello! Slinker in här medan jag gräddar en smaskig rabarberpaj denna torsdagskväll. Blev så sugen på att testa ett nytt recept på rabarberpaj med pecannnötter och muscovadosocker som jag hittade någonstans. Ungdomarna kommer över på en fika om en stund. Lägger självklart upp den på Tildas Kök & Vin senare. Jag har förresten lagt upp lite goda grillrecept om ni är sugna.


Nu närmar sig helgen och det är dags att åka till landet imorgon kväll igen. Vill bara vara där hela tiden nu i försommaren känns det som. Längtar efter min trädgård och mina blommor och örter, undrar hur de mår? 


Den här underbara zinkkannan inhandlades förra veckan på Blomster och Små Ting, den rara butiken här hemma. En massa blandade ängsblommor blir så fint i denna kanna tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar