söndag 20 november 2011

Grå söndag

Oj, vilken otroligt grå dag det varit idag. Alldeles dimmigt och så fuktigt att det går att ta på. Det droppar från träden i parken och det blev liksom inte ljust på hela dagen. Vi är krassliga och sega men har gnenat oss igenom denna gråa söndag. Handlat och tvättat, vattnat blommor, varit ute på hundpromenader, lagat riktigt gourmetmåltid. Rådjursstek med rödvinssås och potatisgratäng och pepparkakspannacotta. Det gjorde dagen aningen ljusare. Och så massor av tända ljus i lägenheten.

Kom i nästan-julstämning hemma hos mamma och pappa igår på adventsfirandet. Hela huset och trädgården var pyntat till max och nu blev jag sugen på att börja jag också. Så idag satte jag igång ett litet projekt - måla adventsstakestjärnefötter. De var tidigare ekfärgade men ska nu bli antikvita tänkte jag mig. Får målas ett par gånger men det kan nog bli riktigt fint.



Vill ni testa pepparkakspannacotta så hittar ni självklart receptet på Tildas Kök & Vin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar