torsdag 17 november 2011

Krasslig, trött otekniskt snille bjuder på räksoppa

Ingen höjdarvecka det här direkt. Måndagen startade med att både mannen och jag tittade på varandra från var sin sida av sängen och konstaterade: Usch vad jag mår illa! Vi måste fått i oss något som var mindre bra. Som tur var gick det över rätt snabbt och vid lunchtid kunde jag börja jobba igen.


Har därefter tillbringat VÄLDIGT många timmar av veckan med att få ordning på min nya iPhone. Och då menar jag verkligen MÅNGA. Herregud så mycket klydd det varit. Problem med kundtjänst, problem med affären jag köpte den i, problem med att få igång den, stoooora problem med installation, osv osv osv... 

Jag har varit så ARG. Oj, oj, oj vad arg jag varit. Många fula ord har sluppit ur den här lilla munnen. 
Tur att jag har en lugn man som redan har en sådan liten pryl. Som sitter uppe halva natten för att säkerhetskopiera och få ordning på allt som strular. Kärlek.

Nu har vi båda ont i halsen, huvudet är tjockt och det är lite synd om oss faktiskt. Mannen och jag alltså. Inte iPhonen och jag.

Kanske en god räksoppa med riktigt sting av cayennepeppar och konjak och kokt på räkskal kunde få en att må lite bättre. Serveras på Tildas Kök & Vin denna torsdagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar