söndag 19 februari 2012

Det blir snart ännu en resa...

Himmel, vad rastlös man blir av att vara sjuk.
Men så fort jag försöker göra något mer än att ligga i soffan och surfa eller läsa blir jag helt matt. Bara att gilla läget...

För att muntra upp mig surfar jag runt och insuper allt jag kan om Zambia och Victoria-fallen. Dit kommer vi nämligen att åka om två och en halv vecka. Inte klokt, jag vet! Det är mannen som gjort fantastiska affärer och får åka dit med kärestan sin.


Som om det inte vore nog har vi kopplat på några dagar i Sydafrika också, "när vi ändå är där". Vi flyger nämligen via Johannesburg. Så efter fem dagar i Zambia flyger vi via Johannesburg och ner till Kapstaden. Sen hyr vi bil och kör upp till Stellenbosch för att bo på en vingård några dagar. Jag visar lite fler bilder en annan dag om ni vill?


Såg ni Melodifestivalen igår? Har missat de två första deltävlingarna och önskar nästan att jag missat denna också. Det är som ett stort skämt alltihop. Jag förstår att herr Ranelid delar Sverige i två läger just nu - älskar/hatar. Jag satt mest bara och skrattade hela tiden, man kan ju bara inte ta det här på allvar!!! Fast det gräsliga är att den där hemska låten klistrat sig fast som ett tuggummi och går på högvarv i min hjärna just nu. Bort-bort-bort!!!!

Till sist ett litet smaskigt middagstips: Oxfilé med svamp och grädde. Gott-gotti-gott-gott! Receptet hittar ni såklart på Tildas Kök & Vin. Med vintips.



Ha en fortsatt skön söndag och håll tummarna att jag blir frisk snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar