onsdag 8 februari 2012

Middag med teamet

Sista kvällen i Kolkata tillbringade vi med vårt team på en restaurang i närheten av vårt hotell.
De är så underbara, vänliga, fina människor allihop och ett stort privilegium att få lära känna dem lite mer privat.

Och till dig anonyma som tycker jag är en hemsk människa som shoppar sjalar när det finns så många fattiga människor kan jag berätta att vinsten i tävlingen till merparten av de inköpta kommer gå till just fattiga flickor i Indien som min familj och jag skänker en rätt bra del av vår lön till varje månad. Jag kan även tillägga att det är företaget som förser oss med privatchaufför annars hade vi överhuvudtaget inte fått vistas här av säkerhetsskäl.




Tidig morgon imorgon igen, utcheckning och sen fullspäckad arbetsdag innan vi flyger till Dehli på kvällen. Kommer jobba från hotellet och försöka trycka in några timmar sigtseeing mitt på dagen. Därefter nattflyget hem till Sverige och på lördag förmiddag är jag förhoppningsvis hemma igen hos mina kära.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar