söndag 5 februari 2012

Namaste

Namaste från Kolkata
Nu är jag äntligen i Indien. Just nu surrar det i mitt huvud av trötthet efter flera nätter med minimal sömn på grund av resande och tidsskillnader och en dag med så många intryck att det är svårt att smälta.

Jag tror inte man förstår förrän man själv får uppleva det på plats hur det verkliga Indien ser ut. Även om man tror att man är beredd på hur det ska vara är jag så berörd av all extrem fattigdom och denna kaos av ljud och galen trafik, människor överallt, tiggare, nakna barn, folk som ligger, och bor, i rännstenen, kor som spatserar mitt i gatan, smuts och elände blandat med lyxhotell och fina shoppingcenters.

Svårt att fånga på bild men jag delar med mig av några av mina intryck från dagen i ett litet bildregn.










Nu jobbförberedelser och sedan förhoppningsvis lite god sömn på det. Imorgon väntar kontoret i Kolkata på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar