onsdag 22 februari 2012

En liten Buddha

En av de bästa investeringar vi gjort måste vara vår Carpe Diem-säng.

Den är verkligen helt underbar. Just nu tillbringar jag i princip hela dygnet i sängen, krasslig som jag är. Sover, jobbar, tittar på TV, läser, äter. Gärna flera saker på en gång. Mannen hittade fullt med knäckesmulor som råkat hoppat in på hans halva... Avslöjad. Men det är så jobbigt att sitta uppe när man känner sig svag och ynklig. Och stressad.

Men just det där att man kan höja och sänka både huvudändan och fotändan är helt suveränt och gör det tusen gånger bekvämare än att pallra upp en massa kuddar bakom ryggen. Jag säger det igen: en bra säng är en fantastisk investering. Värt att lägga lite pengar på.

När jag var i Indien köpte jag en vacker liten bronsskulptur i form av en Buddha. Hon är så vacker där hon står i vår takkupa och sprider lycka och kärlek i vårt hem.




Önskar er en skön onsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar