tisdag 3 juli 2012

Rosor + lavendel = SANT

Speciellt kombinationen vita rosor och lavendel tycker jag är oslagbar. Så vackert och romatiskt. Har drömt om en trädgård med dessa inslag ett tag.

Nu har jag äntligen fått lite av det i vårt Casa. Och mer ska det bli! Många säger ju att Österlen är en blandning av Toscana, Provence och Skåne och tänker man på det så är rosor och lavendel nästan ett måste.


Den här fantastiska lavendeln i en helt underbar zinkkruka fick vi av Mamsen och Pappolino. Så vackert mot den kritvita fasaden (målningen blev så himla bra).



Våra uppstammade vita rosor förärar oss med massor av vackert doftande blommor och en hel drös av nya knoppar. De klarade vintern väldigt bra i sina krukor. Vi lindade in krukorna i frigolit, bubbelplast och säckväv och så fick de stå på sin plats intill husväggen hela vintern. Endast en liten, liten skvätt vatten under hela vintern.  När våren kom plockade vi bort vinterskruden och vattnade försiktigt och sen beskar vi dem någon gång i slutet av april/början på maj.



Igår togs mitt förband över operationssåret bort. Blev lite chockad över att det var så stort. Trodde inte att det skulle vara riktigt så brett... Det ser ganska ok ut men är svullet och ömt och det gör ont bara klänningstyget nuddar vid. Helst skulle jag vilja gå omkring naken men det känns ju lite oanständigt och KALLT så jag lever i mina löst sittande klänningar ett tag till.

Riktigt deppigt idag. Vädret gör sitt till. Grått och regnigt. Längtar tills imorgon när min kära sis och tjejerna kommer hit på fika och triss-skrap. Lite extra klirr i kassan skulle sitta fint nu. Man blir ju inte rik på att vara sjuk kan jag säga.. Har fortfarande inte fått någon ersättning för maj månad från Försäkringskasssan. Tur att man har lite sparade slantar att ta till. Hur skulle man annars klara sig??? Hur gör folk???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar