onsdag 4 juli 2012

Finbesök i sjukstugan

Idag har jag haft en mysig dag. Sis och underbaringarna har varit här. De goa tjejerna piggade verkligen upp sin skruttiga moster!

Sis hade med sig massa goa frulle-bullar och härliga kakor. Vi skrapade triss och så var det ju det här med att man måste leka lugna lekar nu när jag var nyopererad. Så Edith hade med sig sin iPad laddad med spel som vi kunde göra nu när jag inte kund busa, sötis! Gud så mycket kul det finns för små tjejer och killar. Bygga tårtor och släcka eldar och gå i labyrinter och jag vet inte allt.

Sen berättade Edith sagor och läste högt ur Bamse och så tittade vi lite på trädgårdsprojektet. Och lilla Signe så go och gla hela tiden. Låg på fällen och tittade storögt på Wilma.






Varmt ute men ingen sol. Känner mig så instängd här i lägenheten nu när jag inte kommer ut. Längtar tills vi kan åka till Casat där allt är lite lättare. Tvättar och förbereder och hoppas att snart, snart kan mannen ta semester så vi kan komma iväg och få andas lantluft.

Det spänner och drar i såret och gör ont i såren inne i buken mest hela tiden. Vaknar hundra gånger varje natt av att det gör ont men på något konstigt vis vänjer man sig vid att ständigt ha ont. Fortfarande svårt att gå och jag får inte lyfta och inte gå i trapport. Blir trött fort fast jag inte gör något. Det blir bättre för varje dag men det går väldigt långsamt, tycker jag själv i alla fall. Fast det är ju faktiskt bara två veckor och en dag sedan jag blev opererad så mer kan man väl inte begära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar