fredag 14 augusti 2009

TGIF

Idag sitter jag hemma och jobbar. Vilket priviligium det är att kunna göra det. Matar tvättmaskinen mellan varven och så dricker jag god caffe latte! Snart är första veckan efter semestern avklarad. Trots att det varit full fart på jobbet från första stund har dagarna släpat sig fram - det var mycket roligare med semester!

Ikväll flyr vi stan och Malmöfestivalen för lugnet på Österlen. Ser fram emot en mysig helg på tu man hand med min älskling... Igår lovade väderprognosen regn, regn, regn men idag ser det ut att kunna bli lite sol också. Det ska nog kunna bli en lucka så att jag hinner med en joggingtur i omgivningarna och sen ska vi bara ha det bra och njuta av sensommaren.

Igår hade Foffe, Ullis och Edith träff på stan (bara liiiiite avis...). Jag mötte upp efter jobbet och så köpte vi kakor med oss hem till oss och tog en fika här hemma. Mysigt värre som vanligt.

Senare körde Anders och jag till Maxi och storhandlade inför helgen. Det blev rätt sent innan vi var hemma så vi köpte bara grillad kyckling och gjorde en sallad med tomater och fetaost till. Lätt som en plätt och hur gott som helst. Så var vi nyfikna på att prova det nya Sancerre rosévinet till. Riktigt gott var det. Ljusrosa, syrligt med smak av vingummin och syrliga körsbär. I sommar har vi druckit många riktigt goda roséviner, det har verkligen kommit många goda nyheter på den fronten.



Bästa kusinerna



Grillad kyckling, fetaostsallad och ett glas
Sancerre rosé - mums en torsdagkväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar