torsdag 8 juli 2010

Besök hos Foffe & Elle och ett nytt gästrum

Nu är semestern VÄLDIGT nära! Bara en enda dag kvar. Det ska bli helt fantastiskt underbart med ledighet. Hela min kropp skriker efter semester. Jag känner mig ur form och magen krånglar. Vet inte om jag fått något olämpligt i mig eller om det är magkatarr, jobbigt är det iallafall...

Hade trots allt en mysigt lunch med goda väninnor på Gränden igår i solen. Även om jag inte åt så mycket njöt jag av gott sällskap av Fransesca, Marie, Petra och Catrine.

Efter jobbet susade jag ner i vårt källarförråd och förenat med livsfara tog jag mig an flyttandet av ungefär 79 tunga kartonger, gamla resväskor, golfbagar, tavlor, stolar, gamla leksaker etc etc för att komma fram till lådan med undanlagda bestick, tallrikar, glas och skålar (som självklart låg längst in, längst ned) till Christoffer. Målet är att städa eländet någon regnig dag under semestern. Det är helt sjukt hur mycket det kan samlas i ett förråd. Till vårt försvar kan jag säga att vi har ett väldigt ofunktionellet förråd, det är nämligen RUNT så man kan inte ha hyllor längs väggarna. Det är å andra sidan väldigt fint med gamla kalkade väggar och styrelsen i vår bostadsrättsförening har uttryckt en önskan om att göra ett vinförråd där. Vi får väl se om vi kan få något bättre och STÖRRE, så kanske...

Hur som helst. Vi packade ned köksgrejorna + lite tvätt och två spotlights och begav oss hem till Christoffers och Elles lägenhet. Det tar 1 1/2 minut att gå dit. Lagom avstånd tycker jag :-) Det känns fortfarande väldigt konstigt att sonen flyttat hemifrån. Jag går hemma och omedvetet väntar på att dörren ska öppnas och de kommer in och skriker Hallå.

Ullis och Edith var redan där och vi satt och pratade en stund. Eller jag pratade inte så mycket utan lekte mest med Edith. Hon tyckte vi skulle gå in i sovrummet och stänga (och låsa!) dörren. Hon hittade en nyckel som hon envist försökte låsa dörren med. Sen ägnade vi en lång stund åt att titta på alla gamla mobiltelefoner som Foffe hade i en liten låda.



Vi skulle sedan hem och laga till en god sallad men den jäkla salladen var alldeles blöt och luktade pyton. Vi fick även slänga en stor fin nötfilé, med utgångsdatum 31/7, som stank något fruktansvärt!! Grrr, inte vår dag när det gällde kylskåp och mat tydligen, så vi hämtade hem en Crispy Beef från Lemongrass - det blir man aldrig besviken på.

Mannen min är ute och förlustar sig med en kompis denna sommarkväll. Bara Wilma och jag i lägenheten och jag har pysslat och grejat hela kvällen. Började redan igår kväll att städa och skura och damma i Christoffers rum och fortsatte med den roliga biten idag - inredningen! Nu har det blivit ett riktigt trevligt gästrum som får stå där tills Foffe får en lägenhet som inte är möblerad och tar med sig möblerna.




2 kommentarer:

  1. Vinförråd mot takterass, det är väl ett rättvist byte?

    SvaraRadera