måndag 5 juli 2010

Då brast det för lilla mamma


Igår var der verkligen en svettig och lång dag. Vi körde tidigt på morgonen till Vitemölle för att göra upp om vad som behöver göras i huset under sommaren.

På vägen hem stannade vi till hos Ullis, Johan och Edith i Genarp. Mamma & pappa var också där så det blev rena släktträffen och vi fick både fika och grillat i våra hungriga magar. Och så förstås mycket bus med lilla Tosse-Maja.

Hemma var ungdomarna redan igång med flyttningen. Vi gick ett par vändor med kassar och några rundor med bilen. De hade lyckats pricka in flyttning årets varmaste dag - jag tror aldrig jag svettats så mycket någon gång...

Vilken fin lägenhet! Jag säger det igen: vilken otroligt himla jädrans tur!!

Sista turen med bilen lämnade jag två fullproppade papperskassar med mat, tror det blev ganska populärt, innan Anders och jag korkade upp en flaska vin och åt lite ost och kex och kände efter hur det kändes att bara vara vi.

När det sen blev dags att säga hejdå och kramas - ja då brast det för lilla mamma - jag grät som himlens portar hade öppnat sig... Min lille Foffe flyttar... Förnuftet säger att det här kommer att bli jätte-jätte-bra, men känslorna svämmar över i en stund som denna. Det är ju en speciell epok som tar slut, så mycket vi varit med om i 20 års tid, både roligt och sorgligt, det känns verkligen konstigt. Nyss var han min lilla blå groda på 1900 gram på min mage och nu är grodan kung på Gamla Väster, ha ha.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar