fredag 16 juli 2010

Hör måsarnas skri

Igår blev det en riktig soldag uppe i trädgården. Parkerade mig i en brassestol och sjönk in i boken jag börjat läsa - Syskonkärlek. Anders tyckte det var lite väl varmt och pysslade i förrådet och slängde en massa gammalt bråte.

Att springa med bra musik i Ipoden längs stranden från Vitemölle bort till Haväng är något av det bästa jag vet. Det är så otroligt vackert och häftigt (även om det är rätt tungt att springa i de delar där det är mycket sand). Stannar till vid den lilla sjöboden borta i Haväng och njuter av stillheten och det mäktiga havet och den vita stranden. Så långt bort är det nästan aldrig några människor. Bara jag och måsarnas skri. Jag var alldeles överväldigad av hur vackert det var sist och ska pränta in bilden och ta fram när jag känner mig stressad.


En drink, lite nötter och oliver i väntan på maten.


Grillad kalkonfilé, tzatziki, klyftpotatis och till efterrätt hallon och glass. Mums!


Solnedgång över havet, vilka underbara kvällar vi har...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar