lördag 3 juli 2010

Hönsmamman släpper de små kycklingarna ur boet



Oj, det har varit omvälvande dagar senaste veckan. Känner mig trött som en urvriden trasa. Jobbet håller på att ta knäcken på mig snart men nu är det bara en endaste vecka kvar till den efterlängtade semestern.

I onsdags var vi uppe i ottan och for till Göteborg för ett återbesök efter Anders höftledsoperation. Allt såg jättefint ut och läker som det ska men det tar sin tid. Upp till ett år måste man räkna med sa läkaren. Så här ser det ut där inne i benet, inte konstigt att det gör ont innan det där läker ihop - spetsen ner är grymt lång... Jag har en tapper man som kämpar på. Nu kan vi till och med sitta lite längre stunder vid matbordet och det uppskattar man verkligen när man inte kunnat göra det på ett tag. Och handla tillsammans igen, bara en sån sak!


Idag fick jag i alla fall en skön dag i solen. Har suttit i parken och bara myst och läst underbar bok av Mia Skäringer som får mig att skratta och gråta på en och samma gång. Anders kom ner med fika i form av baguetter med skinka och brie - mysigt och gott! Kändes som jag behövde de där timmarna av avkoppling riktigt mycket.

Och nu ska alltså hönsmamman släppa de små kycklingarna ur boet. Foffe och Elle har fått tag i en lägenhet att hyra i andra hand! De flyttar imorgon så det har gått med blixtens hastighet. De har haft världens tur och fått tag i en möblerad lägenhet här på Gamla Väster - sån tur har man bara inte... Det känns förstås jättekonstigt och lite sorgligt men det kommer bli bra för oss alla - och det är ju bara 200 meter emellan! Så jag snabbt kan springa bort med matlådor och annat nödvändigt :-)

Ikväll har jag lagat till en riktig sommarmåltid med inkokt lax, färskpotatissallad i krämig sås och lättkokt sparris och till dessert jordgubbspaj med vit choklad. Recepten kommer snart upp på Tildas Kök & Vin - väl värda att prova!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar