torsdag 22 juli 2010

Snabbvisit i stan och kusinträff

Tillbaka i stan för några dagar igen. Igår kväll kom vi hem till en lägenhet som var värre än en bastu... 30 grader varmt - Anders är orolig för sina viner...

Kylen gapade tom så vi tog en tur ner till Lilla Torg och hamnade på Koi. Vi beställde nudlar och entrecote. Bredvid oss satt ett ryskt/australienskt par som vi kom i samspråk med. De frågade en massa hur länge vi varit tillsammans, var vi bodde, var och hur vi träffats. Sen sa kvinnan till mig "Du ser verkligen förälskad ut i den mannen" - och så är det ju ;-)

Det var lite skillnad att tillbringa natten i ett genomhett sovrum med vidöppna fönster och trafiken utanför när vi nästan vant oss vid ett svalt och tyst sovrum i Vitemölle. Vi sov båda oroligt och vaknade tidigt, inte ett dugg utvilade.

Idag har jag varit en runda på jobbet för att låna en telefon eftersom min gamla har pajat helt. Alla kontakter försvann med den ni får gärna sms:a till mig kära vänner så jag får era nummer igen! For sedan runt och inhandlade födelsedagspresenter till barnen från Budapest som vi träffat idag. Lunchade med Foffe på Café Gustav - det var en jättemysig mamma/son-lunch och vi beställde Ceasarsallad och varsin stor latte och uppdaterade varann på vad som hänt i veckan.

På eftermiddagen var det så dags att bege sig till Riseberga för att träffa familjen Löfgren som är hemma i Sverige på semester.

Här följer en liten resumé av dagen:















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar