söndag 31 oktober 2010

Härlig höst

Jo, det blev champagne i torsdags. Vi jobbade båda sent och köpte med sushi hem. En något oväntad kombination med champagne och sushi men det var jättegott! Jag är av den åsikten att champagne kan drickas till allt!

Igår var det riktigt härligt höstväder med sol och 12 grader. Det är så vackert i parken med all sin färgprakt och vi var på torget och handlade en fin bukett blommor i dessa ljuvliga varma höstfärger. Den pryder soffbordet och tittar man ut genom fönstret ser man träden nedanför i samma färger - häftigt.

Vi var också iväg en runda och kollade på bilar, Audi och BMW, kanske ska vi byta bil. Jag är också lite inne på att sälja min lilla blå - den står mest och tar upp plats i garaget och kostar pengar och jag kör nästan aldrig med den så den står bara och laddar ur sig. Lite ångest har jag dock, den är ju så fiiiiiin, har bara gått 6000 mil och alltid gått som en liten klocka.

Efter bilkoll hämtade vi några tallrikar som vi beställt vi nätet. Vi köpte nämligen 4 stycken djupa tallrikar från Arabia när vi var på Iittala shop och sen ångrade vi oss jättemycket att vi inte köpt 4 till för de är jättefina och goda att äta både soppa, pasta och sallad ur. Har letat i butikerna här i stan utan att hitta dessa men så surfade jag runt lite och hittade på nätet som jag beställde hem.



Idag var det skönt att få en timme extra på morgonen! Jag håller på att planera inför min tjejmiddag på fredag. Tror jag bestämt mig för menyn nu men man vet aldrig...

1 kommentar:

  1. Ser fram emot detta med spänning!!!!!
    Puss från Marie

    SvaraRadera