torsdag 21 oktober 2010

Sveriges tröttaste människa

Det är förmodligen jag det. Jag är så sliten och trött och sover så uselt att jag snart inte vet vad jag ska ta mig till. Hela kroppen är uppe i något högvarv som det inte går att varva ned ifrån, det är riktigt läskigt men jag vet inte hur jag ska komma ur det. Det är extremt mycket på jobbet, jag jobbar utan paus hela dagarna och sen nytt pass på kvällarna och jag hör själv hur sjukt det låter.... Efter att en gråsliten gumma stirrat på mig i spegeln varje morgon var det dags för en liten uppfräschning så nu har jag varit både hos frissan och hos nagelteknologen - det var jag värd! Nya slingor och nya naglar så tuffar jag på några dagar till.


Har varit ute och åkt buss ikväll när jag skulle fixa naglarna, inte varje dag det händer i mitt liv. Jag vet knappt hur man beter sig och vad det kostar.

Och imorgon eftermiddag är det dags igen! Då tar jag flygbussen ut till Sturup för att ta flyget till Stockholm och möta upp Anders som varit i Grythyttan några dagar. Vi ska äta middag hemma hos Lasse och Ulla på kvällen. På lördag planerar vi lite shopping och sen blir det vinprovning med Sydafrikanska vinklubben och sen middag på det. Åker hem på söndag efter lunch. Det ska bli supermysigt.

Liten stund till med jobbet sen tror jag att jag ska lägga mig på spikmattan. Den har stått i ett hörn och skämts sedan i somras.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar