fredag 1 oktober 2010

Inte ett öre i plånboken

Ja, det där gamla talesättet har ju blivit verklighet idag när det inte längre går att betala med 50-öringar. Har ni lämnat in era? Vårt företag har haft insamlingsbössor under hösten och pengarna går till välgörande ändamål - att hjälpa indiska flickor att få gå i skolan.

Jättebra! Det är förstås vi inom marknadsavdelningen som kommit på denna strålande idé. Dessutom är det en tävling mellan kontoren - mest pengar i förhållande till antalet anställda vinner. Vårt hushåll bidrog med ett helt lass 50-öringar som vi samlat i en burk (tror A hade den med sig när vi flyttade ihop faktiskt).


Har precis ätit en snabb sopplunch i min nya favoritbar :-) och läst dagens tidning. A har semester idag och är i Falsterbo och spelar golf (första gången efter operationen) och inte vilken golf som helst utan whiskeygolf - det låter nåt det... Jag som varken gillar whiskey eller golf förstår inte tjusningen men jag ska minsann också ut på trevligheter - men först ikväll. Då blir det tjejmiddag hos Lotta i Limhamn. Jag har inte träffat tjejgänget sedan i maj så gissa om jag ser fram emot att träffa mitt goa gäng ikväll!

Imorgon blir det ingen direkt sovmorgon för då kommer de och ska byta de skåpsluckor som var skadade i transporten samt förhoppningsvis sätta upp fläkten.



Igår kväll var vi en runda på stan. Vi köpte ett knivblock på Cervera till vårt nya kök och våra nya fina Global-knivar. Jag köpte en ny vinterkappa på Gant - så nu kan kylan komma när den vill! Och efter det - inte ett öre i plånboken, typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar