lördag 27 november 2010

Adventspyssel

Idag har jag haft en riktigt mysig eftermiddag och njutit av att adventspynta lägenheten. Jag var ute en sväng på stan igår kväll och köpte nya glasvaser, fina snören, blommor och lite annat pyssel. Med julmusik i bakgrunden fick jag lite välbehövligt mys och avkoppling, något jag verkligen behövde idag. Snön som nu ligger som ett tjockt täcke på marken och på fönstren gör ju också sitt till för att ytterligare förstärka julkänslan.

Jag smög redan nu in lite tomtar här och där (tror jag fick godkänt på att det var lagom många...) Lika bra att dra igång med det direkt sen börjar stressen igen och vet jag inte när jag hinner pyssla nästa gång. Jag är så sugen på att baka och göra juliga desserter. Imorgon tror jag att jag ska testa något nytt till Tildas Kök & Vin.

Visar lite av mitt pyntande här:











Ikväll blir det adventsfirande hos mamma/pappa i Riseberga med nära och kära. Längtar...

Nu kom min fina sambo med en kopp latte och chokladpraliner, vilken bra eftermiddag detta är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar