onsdag 24 november 2010

Ja se det snöar

Det var lite av en chock att vakna upp till ett snöigt Skåne imorse. Bitande kallt och halt så in i bänken. Man får en föraning om att advent och jul närmar sig med stormsteg fast jag fortfarande mentalt befinner mig någonstans i början av oktober.

Det händer inte så mycket mer än att jobba, jobba, jobba, äta lite, sova lite... Jag skulle vilja vara ledig, förbereda advent, baka lite, mysa mycket. Ja, ja vad är väl en bal på slottet.

Mysigt var det i alla fall idag när Foffe och Elle var här och hämtade några brev och pratade en stund. De fick med sig lite av gårdagens rester på pastasallad med fetaoströra hem och lite senare kom Foffe över med nybakade muffins. Hur gott var inte det här i min ensamhet medan jag väntar på att mannen ska komma hem från Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar