tisdag 1 februari 2011

Akupunktur och vackra skålar

Bye bye långa januari och välkommen korta februari!

Har varit hos sjukgymnasten och fått mig ytterligare en behandling med akupunktur för min frozen shoulder idag. Fler nålar, djupare, längre tid.... aj, aj, aj.... Den här gången kändes det rejält men jag var inte lika yr efteråt som sist. Jag såg till att få rejält med vätska direkt efteråt och det kanske gjorde susen. Men tusan vad ont jag har nu, hela axeln och armen värker kopiöst.

Dagarna tuffar på. A jobbar och jobbar, honom ser jag inte mycket av och även för mig blir det en hel del kvällsjobb men jag kan iallafall sitta hemma.

Foffe och Elle har nu flyttat in i den nya lägenheten och flyttade med sig sofforna, sängen, garderoberna, byråerna mm igår. Stackare vilket slit, soffan gick inte in i hissen så de fick bära den nerför spiraltrappan. Vill passa på att tacka pappa för hjälpen med flyttbilen!


Dagens är kappa från Gant och världens mjukaste finaste sjal från Kolkata :-)



A fick en fin skål från Jelly-bean när han slutade i sitt team. Erkänner att jag var med och gav vissa tips till inköparen.... Tycker den blev jättefin på chiffonjén. Har fått lite dille på vita iredningsdetaljer, det känns så vårligt och fräscht!


Skålen i närbild

Tänkte lägga upp receptet på kokta havskräftor som vi gjorde i lördags (dock med mindre salt i än vad vi hade...) samt goda tips på gratinerade sådana!

Ha en bra Lille-lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar