torsdag 24 februari 2011

Don't leave me...

Godkväll i stugorna!
Har ni också funderat på om det är en ny istid i antågande? Herrejisses vad kallt det är! Man håller ju på att förfrysa när man går till och från jobbet. Våren känns verkligen avlägsen men tro't eller ej - nu har jag sett ännu ett vårtecken i parken. Terroristerna är tillbaka. Japp, de förb.. gässen har hittat hit igen, jag fattar inte att de inte kan hålla sig på varmare breddgrader åtminstone ett litet tag till. Jag erkänner att jag inte är ett fan av dessa fräsande kacklande fjäderfän....


Dagens är kofta från Hunky Dory och mockakjol från Frk. Det roliga med denna kofta är att man kan knäppa den lite som man vill med hjälp av de hyskor som finns på insidan. Så det blir nästan som en ny variant varje gång. Ett sidenskärp i midjan kan bryta av allt det beige.

Idag har jag blivit lite uppladdad igen. Har fått ännu en akupunktur-kur med ström i nålarna. Faktum är att det har känts lite, lite bättre de senaste dagarna. Den ihållande smärtan är inte där hela tiden. Jag har också börjat äta ett extrakt på gurkmeja från Hälsokost som jag fått tips på ska vara bra mot frozen shoulder. Svårt att säga om det är det ena eller det andra som hjälpt, eller kanske kombinationen, men huvudsaken är att det  verkar gå åt rätt håll. Kanske att jag snart kan börja göra lite små övningar för att träna upp armen igen.

Nu över till lite trevligheter. När vi beställde våra byråer till sovrummet från Rum21 fick vi ett tillgodokvitto som behövde utnyttjas innan månadens slut och då beställde vi ett litet bord som man kan bära omkring och har det finurliga namnet "Don't leave me". Det blev ett perfekt litet avställningsbord för en kopp te och lilla boken i vår mys/läshörna uppe på loftet.



Don't leave me alltså... Har börjat på en ny bok: "En sannolik histora" av Karin Alvtegen, som ni ser här ovan bredvid en kopp med te i Filippa K mugg samt (avslöjad!) en liten chokladpralin.

Ikväll gjorde jag en lätt och smidig variant av Shepherd's Pie - av resterna på köttfärssåsen från igår. Kommer upp på Tildas Kök & Vin snart.

Så - nu ska jag ta hand om mig själv och min lilla mage som inte verkar vara riktigt i form. Dricka te med honung och läsa några kapitel i boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar