måndag 31 januari 2011

Sjukgymnast och goda semlor

Äntligen måndag! Nääää, skojar bara.... det kunde gott ha fått vara helg lite till. Sov dåligt och oroligt inatt men det var bara att ta en djupt andetag och hoppa in i duschen klockan 06:22. 

Startade dagen med att gå till sjukgymnast för min frozen shoulder. Jag fick akupunktur och värme på armen och axeln. Jag har fått akupunktur tidigare för min handled och tyckte inte det var så obehagligt, bara en anings läskigt när de vrider om nålarna. Dock kände jag mig väldig yr efteråt men det är tydligen ganska vanligt. Nästa gång kanske jag ska undvika att springa rakt in i ett möte med andan i halsen utan istället ta det lite lugnt en kvart och dricka mycket vatten. 

Igår var jag en sväng hos mamma/pappa i Riseberga och passade på att träffa Ullis och Edith. Vi fikade och gjorde egna semlor och sen blev det en stunds bus med Eddie. Gissa om jag är avis på syrran med familj som åker till Dubai imorgon. 


Älskar min Odd Molly-klänning - det perfekta helgplagget - mjukt, mysigt och vackert. Nästan som tre önskningar på en gång....


Här bakar vi ihop våra semlor med hemgjorda bullar, hemgjord mandelmassa, vispgrädde och florsocker. Fick dessutom ett litet "kit" med hem så jag kan göra fler!


Kolla - så här fina blev dom!

Hemma igen gjorde vi halstrad råbiff med persiljesmör och klyftpotatis. Jättegott! Älskade råbiff redan som en liten 8-åring men blev sjuk av det för sisådär 21 år sedan och har liksom inte kommit mig för att prova igen. Men nu var det alltså äntligen dags igen. Recept kommer upp på Tildas Kök & Vin snart om någon vill prova på råbiff eller biff tartar!

Nu är det dags för mig att plocka ihop lite saker från Foffes rum och sätta undan så länge. Imorgon flyttar de från sin nuvarande 2:a till en superfin 3:a (grannlägenheten) och ska hämta soffor, byråer, sängar, garderober och en massa annat. Sen ska vi bestämma oss för vad vi ska göra i rummet; gästrum, arbetsrum, gym, förvaring... tankarna är många. Vi får fundera, det är ju ingen brådska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar