onsdag 23 februari 2011

Matprogram och besök på varuhusen på I

Hej vänner! Jag är på benen igen sedan några dagar. Inte helt "hundra Gunnar" som vi brukar säga i familjen men tillräckligt frisk för att orka göra sig i ordning för en dag på kontoret i alla fall. Alltid nåt!

Brukar försöka ta mig tid att kolla på "Halv åtta hos mig" på TV4Play innan det är läggdags men idag blev det faktiskt "live" och ovanpå det "Sveriges Mästerkock". Gud, vad duktiga de är, de där amatörkockarna - jag blir riktigt imponerad av deras kompositioner. Här blev det en rejäl spagetti med köttfärssås till middag ikväll, det är en maträtt jag måste äta med jämna mellanrum, alltid lika gott! Men det ska vara min egna, den är bäst, hi hi...


Dagens är kavajkofta från Malene Birger. Det är varma koftor som gäller fortfarande. Det var inte så man hoppade högt av glädje över snöfallet imorse direkt. Våren känns långt borta och jag har inte hunnit stifta bekantskap med vårmodet än mer än det jag ser i skyltfönstren på vägen till och från jobbet. Ovan nämnda Malene ser ut att ha en del fint, får smita in någon dag och kolla läget.

I söndags var vi med Christoffer och Elle på de två stora varuhusen med fyra bokstäver som båda börjar på I och slutar på A :-). Det skulle inhandlas födelsedags-/inflyttningspresent från både oss och från mormor & morfar. Vi tillbringade större delen av dagen på dessa giganter, med lite mellanspel på Mio och Bauhaus.

Vi bidrog bland annat med två loungefåtöljer och ett fräckt litet glasbord. Det kommer bli sååå himla fint i deras nya lägenhet.



Visst är det snyggt? Jag har ännu inte hunnit gå bort och titta hur det blev men jag är riktigt nyfiken. Det är verkligen mysigt att ha ungdomarna så nära. Foffe kommer ofta över en liten stund och tar en kopp kaffe och byter några ord. Gissa om jag är glad för det?! 

Nu hoppas jag få en god natts sömn, jag är så trött, så trött, har sovit illa hur länge som helst nu.

2 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka!!!! Har saknat dig!!! Vi ses väl på fredag!?
    Kramiz Marie

    SvaraRadera
  2. Tack darling! Om Gud vill och det inte blir sönstorm igen ses vi imorgon! Bamsekram.

    SvaraRadera