måndag 7 februari 2011

Ström i nålarna, vårfräscha naglar och en överraskning på kudden

Hej denna måndagskväll! 

Det här tenderar snart att bli en gnäll-blogg vilket ju inte alls är meningen utan den ska ju vara inspirerande och vardagsglamourös... Men fasiken vad jobbigt det är att ha ständig värk. Min frozen should gör mig snart tokig, jag har ont precis HELA tiden och värst är det på natten. Jag ligger vaken i timmar och försöker hitta ett läge som gör mindre ont. Trist att känna sig som en 90-årig gumma när jag inombords känner mig som 24. Bara att kamma håret till exempel är en plåga dessa dagar.

Idag har jag fått akupunktur igen. Denna gång med ström i nålarna. Inte så farligt, men det kändes annorlunda när strömmen kom till. Man kände hur strömmen arbetade sig ner i kroppen hela tiden, som en liten insekt som grävde omkring ungefär... Efteråt känner man sig ganska så mör och jag blir väldigt trött av behandlingen men det är tydligen helt normalt.

Ska försöka göra lite rörelser varje timma annars är risken att man kan bli stel för alltid. Måste prioritera detta även fast jobbet kallar och mailhögen växer och växer. 


Lite rufsig och osminkad dagens; kjol Tommy Hilfiger och så min älskade gamla Molly-kofta. 
Töj och sträck...


Ikväll blev det i alla fall lite glamour. Har varit hos bästa Rebecka och fått naglarna fixade. Hon är världsbäst och jag är lika nöjd varje gång. Fräscht och naturligt - det är mina egna!


Och titta vad som gömde sig på min kudde när jag tog bort överkastet! En liten present från A som hastigt och lustigt fick ge sig iväg till Stockholm ikväll innan jag hann komma hem.
♥♥♥ 

Och sist men inte minst - GRATTIS till kusifin Pia som fyller ... år idag!

3 kommentarer:

  1. Tack Misan :)Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hej!!

    Prova ett gurkmejaextrakt från hälsokost, det har gett supereffekt på frozen shoulder i min närhet. Lycka till!! C

    SvaraRadera
  3. Hej, stort tack för tipset. Det ska jag prova!

    SvaraRadera