torsdag 3 februari 2011

Kaninens år verkar inte va nån hit...

Trött Tilda idag... hade en hemsk natt med fruktansvärd värk i axeln och armen trots att jag tagit flera värktabletter.


Dagens är mullvadsfärgad klänning från Provrummet, sjal från Joy och otvättat hår....

Idag börjar det kinesiska nyåret. Visste ni att det är Kaninens år i år? Och enligt den kinesiska mytologin är jag själv en liten kanin. Tog dock inga glädjeskutt precis när jag läste om mitt öde 2011 som liten kanin:

Kanin
Slokörade kanin! Du känner dig pessimistisk, som om du befann dig nere i en mörk håla (troligen ditt hem). Den gråtande stjärnan, Tian Ku, gör att särskilt kanindamer bölar över de mest triviala saker.
Karriär: 4. Hälsa: 1. Kärlek 2.

Jaha, ja, det var ju upplyftande.

Och mannen då, jo han är ORM minsann....

Orm
Du slingrar dig ut på resor, på en långsemester eller avlägsen plats. Det blir ett år av förmögenhet. Undvik friterad mat.
Karriär: 5. Hälsa: 3. Kärlek: 2.

Jaha, ja igen! Undrar om jag får följa med på den där långresan? Och ta del av förmögenheten? Karriär gör vi i alla fall, ja som vi jobbar... och A får nog ta hand om skröpliga Tilda. Och kärleken får vi jobba på ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar