måndag 30 april 2012

Glad Valborg

Så var det Valborg igen. En solig sådan. Härligt, härligt!
Förmiddagen har tillbringats med årsstämma och god fika/frukost här i vår lilla samfällighet på landet. Nu är det golftävling för dem som gillar sånt :-) och ikväll blir det grillning med alla grannarna.

I skogen blommar gullvivorna och så även i vår rabatt. Gullvivans är Närkes landskapsblomma så den passar ju bra i den här familjen. Har ni koll på landskapsblommor? Att prästkragen är Skånes och linnean är Smålands vet jag. Ja ungefär där sträcker sig min kunskap.
I zinkkrukan på terassbordet blommor en vit pelargon. Nu är det snart dags att fortsätta planeringen av uteblommor men det får vänta några helger till. Vi får se vad vi hittar på för nåt kul att stoppa i krukona i år.


Det där jag beställde hem häromdagen var denna marockanska urna från Tine K. Dessa är handmålade och jag tycker de är så fantastiskt fina. Hämtade upp den på vägen hit i lördags och den kom i världens största kartong och mannen tittade lite förskräckt undrande när jag kom släpandes på lådan... 


Nu har den fått sin plats på hörnskåpet i Casat där vi vaktar den från varsin sida. Det där skåpet har jag en dröm om att måla vitt men andra delen av familjen tycker inte det är en lika bra idé.



Hurra för soliga Valborgsmässoaftnar! I fjol var vi här och då kunde vi sitta på terassen och smutta på champagne på eftermiddagen och för två år sedan satt vi och lapade sol på en piazza i Bologna. Nu ska jag jobba undan lite - med en väldigt slö uppkoppling så det går inte fort - och sen tror jag det får bli lite terasshäng med en god latte och en hund vid fötterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar