söndag 22 april 2012

Mycket lek idag

Varje gång jag bestämmer mig för att åka till söstra mi i Genarp blir det regn (eller snökaos).
Det är något magiskt över det... Så och idag. Men strunt i det för supermysig dag har jag haft med bästa flickorna.

Mycket lekar hinner man med en treåring på en eftermiddag; till exempel Skönheten och Odjuret, bygga lego, leka doktor, spela datorspel, leka häst, leka hund, Peter Pan, vara hästskötare, veterinär, affär, vara mamma, vara barn, vara dagisfröken, leka med sjörövarskepp, springa omkring, jaga varandra, rita....

Fullproppad med god mat och fattiga riddare som la sig som en tegelsten sitter jag nu här i kvällen och klappar mig på magen och känner mig nöjd med dagen.

Idag var det alltså tjejernas dag och igår kväll var det grabbkväll med mannen, Foffe och Johan. Mannen kom hem med havskräftor och tonfisk från hoddorna och vi googlade runt för att få inspiration att göra nåt  gott och kul av tonfisken och slutresultatet blev halstrad tonfisk med sallad på avokado, äpplen, purjo, citron, olja och solrosskott och till det pepparrotsgrädde.

Sonen som inte är nån fan av fisk gav den högsta poäng! Verkligen läckert och gott om jag får säga det själv. Lägger snart upp receptet på Tildas Kök & Vin.

Förresten - Glöm inte att gå in och "gilla" Tildas Kök & Vin på Facebook. Efter 30 likes händer det tydligen något. Är nyfiken på vad....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar