lördag 14 april 2012

Pw och Medelhavsträdgårdar

Vilken härlig morgon! Solen strålade och jag hoppade i träningskläderna och tog en timmes powerwalk.

Gick genom äppellundar och grusiga skogsvägar, ner i hamnen och genom fiskeläget med pittoreska hus och trädgårdar. Vidare längs glittrande blått hav längs med stranden. Det var bara heeelt underbart och jag fick en riktig lyckokick. När jag kom hem hade mannen dukat upp med frukost. En morgon helt i min smak :)

Efter stärkande frukost en tur till Simrishamn och ett ställe jag velat besöka länge; Apotekarns trädgård. Såååå mycket fint så man blir helt tokig och vill ha typ ALLT! Blev helt kär i medelhavsinspireade krukor, växter, keramik och möbler.

Vi köpte en jättefin bok om Medelhavsträdgårdar med fantastiska bilder. Nu sitter man här och å:ar och oh:ar och vill ha allt igen..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar